wtorek, 4 marca 2014

Peleryna z kwiatem

Od tamtego roku leżała u mnie niedokończona robótka. Dlaczego? Chciałam mieć zamiast guzika kwiatek szydełkowy, który spina obie części peleryny. Długo czekałam na koleżankę, która odwiedziwszy mnie któregoś popołudnia, pokazała jak taki kwiatek mam zrobić, a w zasadzie to ona mi go zrobiła.

Mam słabość do włóczek Cheval Blanc, bo są bardzo miłe w dotyku i bardzo dobre jakościowo. Tm razem znowu Country Tweed.  Z tego samego rodzaju włóczki korzystałam dziergając ten sweter.
Składniki na pelerynę (rozmiar 38-40):

  • 8-10 motków włóczki Cheval Blank (nie pamiętam dokładnie ile, ale pamiętam że musiałam włóczkę domawiać ze sklepu internetowego) 
  • druty zgodnie z zaleceniem producenta (ja zawsze używam o 1 nr mniej, z racji tego, że robię trochę luźniej)
  • szydełko i igła
  • ozdobne zapięcie, aby przymocować kwiatowego guzika

Sposób wykonania:
Banalnie prosty, nabrać na druty tyle oczek, aby uzyskać szerokość robótki 116 cm.
Przerabiać do wysokości 22 cm wzorem ściągacza 6 x 6 (czyli na prawej stronie przerabiać 
6 oczek prawych, 6 oczek lewych - powtarzać tę sekwencję, a na lewej stronie robótki przerabiać oczka, tak jak schodzą z druta). 
Po czym od wysokości 22 cm do 66 cm przerabiać ściągaczem 2 x 2 (czyli 2 oczka prawe, 
2 oczka lewe - powtarzać sekwencję, a lewą część robótki przerabiać, tak jak oczka schodzą z druta).
Kolejne 22 cm przerabiać ściągaczem 6 x 6, aż do wysokości 88 cm.
Zakończyć robótkę.
Robótka powinna mieć kształt prostokąta, o wymiarach (116 x 88) cm. 
Prostokąt robótki złożyć na pół wzdłuż dłuższego boku (powstaje prostokąt o wymiarach 116 x 44) cm.
Krótszy bok zszyć z obu stron do wysokości 26 cm, zaczynając od tej strony, która nie stanowi złożenia środkiem.


Sweter gotowy, jeszcze tylko zapięcie - oczywiście można kwiatka lub ozdobny wielki guzik.



Inne moje projekty dostępne są na stronach fanpage'a.

14 komentarzy:

  1. Ellunia, myślę że nie długo sama taki kwiatek wydziergasz a zapewne znając Twój upór zrobisz jeszcze ładniejszy.Pelerynka wygląda ślicznie.:)
    Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, dziękuję za słowa uznania :-)
      Ten kwiatek, to dzięki Tobie, mam nadzieję, że moja wytrwałość tym razem się do czegoś przyda.
      z pozdrowieniami, Ellunia

      Usuń
  2. Ten tweed jest śliczny. Pelerynka urocza i ten kwiatuszek wygląda świetnie.
    Ja na razie z włóczkami Cheval Blank mam tylko niemiłe spotkanie, bo kupiłam bawełnę z akrylem i w każdym motku było po kilka supełków. A nic tak nie wkurza jak supełki w grubiej włóczce.
    Pozdrawiam serdecznie
    makneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tweed jest rzeczywiście ładny i miły w dotyku, bardzo mięciutki. Natomiast muszę Ci się przyznać, że mi też w 2 motkach Cheval Blanc zdarzyło się mieć supełki, rzeczywiście bardzo wkurza ta sytuacja, tym bardziej, że płacisz za I klasę.
      z serdecznymi pozdrowieniami, Ella

      Usuń
  3. Kolor jest oszałamiający. Nigdy nie miałam tej włóczki w ręce, ale patrząc na zdjęcia, to mam wrażenie, że jest bardzo miękka w dotyku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście tak jest i kolor bardzo oryginalny i włóczka jest bardzo miękka w dotyku. Nie gryzie.
      z pozdrowieniami, Ella

      Usuń
  4. Śliczny sweter, jestem pod wrażeniem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, nie myślałam, że będzie się aż tak podobał ...

      Usuń
  5. Piękna wełna fajnie kolorki się przeplatają. Pelerynka i kwiatek cudny. Talent , talent i jeszcze raz talent masz :-) do dziergania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to samo mogę powiedzieć o Tobie - talent, talent :-)
      cóż dziękuję za pochwały :-D
      z pozdrowieniami, Ella

      Usuń
  6. Bardzo ładny sweterek :) Świetny kolorek ma ta włóczka! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, poradź jak zrobić takie piękne maskotki, które wychodzą z Twojej pracowni!
      pozdrawiam serdecznie, Ella

      Usuń
  7. dziękuję Ci za przemiłe słowa! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza!
Uprzejmie proszę Użytkowników Anonimowych o podpisanie się chociaż imieniem lub nickiem, chciałabym wiedzieć jak się do Was zwracać.