niedziela, 23 listopada 2014

Kolorowa czapka z pomponem



Zrobiłam wreszcie czapkę, bo włóczka leżała w pudle od lutego tego roku razem z pomponem. Czapka jest mega kolorowa.



Składniki na czapkę:
  • włóczka Drops - Eskimo - 2 motki - zamówiłam tutaj
  • pompon z naturalnego futerka - kolorowy - zamówiłam tutaj
  • pomocne będą druty nr 8 lub 9
  • korzystałam z wzoru na czapkę Sandra, 01/2013, model 33
źródło: Sandra, 01/2013, model 33
Sposób przyrządzenia:

--> Zmierzyć obwód głowy - to czapka na 50 - 52 cm

--> Czapkę przerobić poprzecznie.

--> Nabrać 29 oczek.

--> Na wysokości 48-50 cm zakończyć wszystkie oczka.

--> Brzegi początkowy i końcowy zszyć ze sobą, lewy boczny brzeg ściągnąć nitką, przyszyć pompon na środku czapki.


Sposób przerabiania:

7 oczek ściegiem francuskim (na prawej i lewej stronie oczka przerabiane są na prawo),

4 oczka warkoczem wg schematu nr 2,

12 oczek rombowym warkoczem wg schematu nr 3,

4 oczka warkoczem wg schematu nr 1,

2 oczka ściegiem francuskim

źródło: Sandra 01/2013

uwaga: kurs przerabiania warkocza znajduje się tutaj

Objaśnienia do schematu:
pionowa kreska - oczko prawe
pozioma kreska - oczko lewe

4 oczka prawe skrzyżowane na lewo, czyli 2 oczka przełożyć na drut pomocniczy z przodu robótki, 2 oczka prawe, oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo


podobny znak tylko w odwrotnym układzie - 4 oczka skrzyżowane na prawo, czyli 2 oczka przełożyć na drut pomocniczy z tyłu robótki, 2 oczka prawe, oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo

3 oczka lewe/ prawe skrzyżowane na lewo czyli 2 oczka przełożyć na drut pomocniczy z przodu, 1 oczko lewe, oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo



3 oczka prawe/lewe skrzyżowane na prawo czyli 1 oczko przełożyć na drut pomocniczy z tyłu, 2 oczka prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na lewo


A oto moja czapka.

    30 komentarzy:

    1. czapeczka ładna a gdzie zdjęcie w niej właścicielki ;) ślicznie Ci wyszła.

      OdpowiedzUsuń
    2. Ale kolorowa! Na pewno w niej jest Ci do twarzy:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. też mi się wydaje, spełnia tez swoją inna funkcję: jest ciepła i oryginalna

        Usuń
    3. genialna czapka! chyba wrócę do drutów :)

      http://lamodalena.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. najwyższy czas, tyle oryginalnych rzeczy można wyczarować!
        pozdrawiam, El

        Usuń
    4. Świetna czapka! Ten pompon genialny ma i zresztą cała superowa:)
      Pozdrowienia!:))

      OdpowiedzUsuń
    5. Świetna czapka! Te kolory bajeczne - czekam na zdjęcie na modelce;)
      pozdrawiam
      www.wloczkiwarmii.pl

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. w takim razie będzie musiała być aktualizacja wpisu o dodatkowe zdjęcie :-)
        dziękuję za odwiedziny

        Usuń
    6. Cudna czapka - przepiękne kolory. Doskonale wygląda z pomponem :-)
      Pozdrawiam serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. rzeczywiście pompon wiele daje tej czapce, pozdrawiam El

        Usuń
    7. Czapka wygląda super! Ma bardzo fajne kolory i świetnie dopasowany pompon :) Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    8. Super coraz bardziej neci mnie taka wielokolorowa wloczka. Pozdrawiam serdecznie Beata

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. to za mało Cię nęci, skoro jeszcze nie spróbowałaś!

        Usuń
    9. Odpowiedzi
      1. dla dziecka? nie zgodzę się, mam zamówienia na podobne od 4 dorosłych osób, a swoją drogą w Wielkopolsce ludzie chodzą bardzo smutno i szaro ubrani - wiem, bo przez kilka lat mieszkałam w Poznaniu - smutne szare ulice i smutno ubrani ludzie, szczególnie zimą, pozdrawiam
        El

        Usuń
      2. No cóż, dla Ciebie smutno, dla mnie naturalnie, takie kolorowe kojarzy mi się z dziećmi, u dorosłych (w mojej opinii) wygląda trochę tandetnie.

        Usuń
      3. dobrze Ci się kojarzy - życie dziecka jest kolorowe i beztroskie, natomiast złośliwym osobom musi się bardzo ciężko żyć - nie zazdroszczę - o gustach nie chcę dyskutować, z pozdrowieniami

        Usuń
    10. Bajka, coś pięknego, i ta myśl, że to własnoręcznie zrobione, bezcenne

      OdpowiedzUsuń
    11. genialna!!! chyba zacznę dziergać! ;)

      http://lamodalena.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    12. Ale cudna czapka, moje ulubione kolory fiolet i róże.Drugiej takiej się nie spotka aż miło nosi się taką czapeczkę niepowtarzalną. Jesteś moją mistrzynią dziergania :-)

      OdpowiedzUsuń
    13. Faktycznie czapka jest bardzo kolorowa i muszę powiedzieć, że dość odważna. Ja sobie bardzo cenię czapki z https://hatfactory.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest mieć w domu i nosić różne nakrycia głowy. Tym bardziej, że są one ponadczasowe.

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawienie komentarza!
    Uprzejmie proszę Użytkowników Anonimowych o podpisanie się chociaż imieniem lub nickiem, chciałabym wiedzieć jak się do Was zwracać.