poniedziałek, 16 grudnia 2013

Pachnące, zdrowe ciasto z jabłkami - wersja dla zapracowanych

apple pie
niech Was nie zwiedzie, że to tylko herbata jest w filiżance

Usłyszałam ostatnio od znajomej - Ty to masz czas, a ja go nie mam, więc nie piekę. Pomyślałam sobie - szkoda dziewczyny, przecież zasługuje na małe "co nie co". A ponieważ jest "fittnesską" i to nie byle jaką, to pomyślałam sobie, że ten przepis jest specjalnie dla Niej.


Składniki  na ciasto dla zapracowanych część I:
  • 3 jabłka (nie obierać ze skórki, pokroić na kwadraty),
  • garść moreli suszonych (pokroić w paseczki) - można dodać jeszcze trochę rodzynek lub/i suszonych śliwek, lub/i suszonej żurawiny,
  • 1 łyżeczka goździków (rozetrzeć na pył w moździerzu),
  • 3 łyżki ksylitolu (cukru brzozowego)
Tak przygotowane składniki wymieszać w naczyniu i odstawić na 2 godziny, do chwili jak owce zaczną puszczać sok. U mnie stało 6 godzin, bo w trakcie dziergałam sweter na prezent pod choinkę :-). Pachniało przez te 6 godzin wyśmienicie goździkami.

Składniki cześć II:
  • 1 całe jajko (dodać do masy owocowej i wymieszać),
  • 1 szklanka mąki pszennej GRAHAM typ 1850 (można dodać orkiszowej pełnoziarnistej) - generalnie mąki powinno być tyle, aby masa miała konsystencję ciasta, jeśli masa jest za sucha można dodać trochę maślanki,
  • 2 łyżeczki cynamonu,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
ciasto kruche
przed włożeniem do piekarnika

Wymieszać wszystkie składniki i wyłożyć do podłużnej formy do pieczenia (keksówka).
Piec przez 40 - 45 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 170 stopni (z termoobiegiem).
Do porannej kawy w ramach drugiego śniadania idealne!


ciasto jabłkowe z cynamonem
smacznego!


10 komentarzy:

  1. Mmm..pachnące świętami ciasto :) Uwielbiam dodatek przypraw korzennych i bakalii w wypiekach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja widziałam ostatnio u Ciebie przepis na taką przyprawę :-)

      Usuń
  2. Ella,
    Jeszcze nigdy nie robiłam ciasta z ksylitokem. Gdzie go można dostać? Czy w sklepach z eko żywnoścą jest dostępny?
    Serdecznue Cię pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edith, ja ostatnio kupuję w Promenadzie tuż przed wejściem do Alma Market, ale możesz też zamówić przez internet: bogutynmlyn.pl. Szukaj tego produkowanego przez Danisco Finland

      Usuń
  3. Zaintrygował mnie dodatek mąki Graham - muszę wypróbować, bo jak do tej pory jeśli chodzi o ciasta dodawałam mąkę białą. To może być ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanto, taka maka z pełnego przemiału jest bardziej zdrowa niż biała. Dostarcza więcej błonnika i mikroelementów do naszego organizmu. Bardziej syci taki kawałek ciasta z takiej mąki niż z maki białej. Trzeba tylko wiedzieć, że taka mąka jest cięższa od tej białej (która jest rozpylona i roztarta na pył). Ciasto jest bardziej zwarte niż to z mąki białej.
      Pozdrawiam i zapraszam do wypróbowania, Ella

      Usuń
  4. mniam ! świetny pomysł, na 100% wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. no tak Eluniu, zacznę wpychać ciacho zamiast marchewki hahahahaha ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola, możesz jeśli schudniesz, ale tylko to ciasto w ramach II śniadania, a marchewka zostaje na podwieczorek

      Usuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza!
Uprzejmie proszę Użytkowników Anonimowych o podpisanie się chociaż imieniem lub nickiem, chciałabym wiedzieć jak się do Was zwracać.