środa, 18 czerwca 2014

Spokój i ukojenie w górach - Maharasztra

naturalny basen w kształcie znaku nieskończoności, usytuowany na zboczu góry, w dole widok na Goa
Pewnie nikt z nas nie przepada za tym, aby spędzać upalne lato w mieście. Jeszcze kilka dni temu można było to poczuć w letniej przez kilka dni Warszawie. A co jeśli jesteście w kilkunastomilionowym Bombaju i to prawie w samym środku lata?

Właśnie z tego powodu zaplanowaliśmy, aby po 3 dniach opuścić tłoczny Bombaj i dotrzeć lokalnymi liniami lotniczymi KingFisher Arlines do stanu Maharasztra - w góry i zaczerpnąć trochę rześkiego powietrza z dala od tłumów.
po drodze mijaliśmy hinduskie wioski
Przemierzaliśmy odcinek drogi z lotniska do naszego miejsca pobytu samochodem, mieliśmy okazję podglądać zwyczajne życie w hinduskich miasteczkach i wioskach. Stan Maharasztra jest trzecim do wielkości stanem Indii - tutaj skupia się największa produkcja przemysłowa Indii.
Jest to również najbardziej zaludniony stan w Indiach - mogliśmy się o tym przekonać będą klika dni w Bombaju.
Ze zgiełku metropolii przedostaliśmy się w stronę wzgórz Sahyadris, zwane również Western Ghats.
Droga wiła się przez miasteczka i wioski, aż do zielonych wzgórz w kierunku wzgórza Lasni.
widok na Goa, Indie 2008
Dotarliśmy wieczorem do miejsca naszego pobytu - Wlidernest Nature Resort, gdzie mieliśmy spędzić tutaj kilka dni. Rzeczywiście było cicho i spokojnie, w oddali słychać było odgłosy cykad i śpiew ptaków.
brama wjazdowa do Wildernest Nature Resort wyglądała mało zachęcająco
Zostaliśmy zakwaterowani w domku w środku parku, na wzgórzu w otoczeni zieleni drzew, odgłosów ptaków i małp. Ścieżka do naszego domku prowadziła kamienistą ścieżką w górę, w głąb lasu. Dostaliśmy w ręce latarki i osoba z recepcji zaprowadziła nas do naszego "pokoju". Byłam przerażona ciemnością i odgłosami natury.

najbardziej zainteresowana byłam stanem łazienki i obecnymi w domku zabezpieczeniami przed moskitami, pierwsze oględziny dotyczyły również ich obecności, czy oby nie czają się gdzieś w kątach przy suficie
Domek w którym nas zakwaterowano - wyglądał całkiem przyzwoicie, mieliśmy duży taras, dwa okna w tym jedno balkonowe od strony tarasu. A wszędzie ciemność. Pocieszałam się, że rankiem będzie lepiej. Ale noc pierwsza była dopiero przede mną. I kolacja jeszcze. Dlaczego kolacja? To kolejna historia - powiem tylko, że kolacja była bardzo hot & spicy - tłumaczyliśmy sobie tym, że pewnie tak chcieli nas przywitać - przygotowując tradycyjne potrawy kuchni hinduskiej.

Rankiem przekonaliśmy się na własnej skórze, że i śniadania są również w wersji hot & spicy i jedyną neutralną przekąską w trakcie śniadania było jabłko, które zresztą bardzo szybko chwyciłam, jak tylko zorientowałam się, że śniadanie smakowo przypomina kolację. Cóż nie miałam już żadnych wątpliwości, że obiad też będzie w podobnym smaku.
ochłoda w basenie po ostrych posiłkach była wskazana
Po tak ostrym śniadaniu nie pozostawało nic innego, jak tylko ruszyć w kierunku basenu i się ochłodzić. Basen w otoczeniu zieleni i kwiatów, z tarasem wodnym na półce skalnej z przepięknym widokiem na Goa.

Oprócz atrakcji basenowych i kulinarnych, można było udać się na nocne podglądanie zwierząt i poranne obserwacje ptaków. Poza tym była wyprawa botaniczna związana z leczniczymi właściwościami ziół i kwiatów.
Dla tych, co mają dosyć leżakowania nad basenem, odbyła się wyprawa w góry do wodospadu.

W myśl zasady dla ochłody trochę wody, przewodnicy wyprawy wypływali taką dziwną jak na zdjęciu poniżej łodzią w kształcie woka na drugi brzeg, po śmiałków, którzy wskoczyli do lodowatej wody wodospadu i przepłynęli na drugi brzeg. Podobno woda była tak lodowata, że nie w sposób było wrócić.

hinduski słoneczny patrol, płynie po śmiałka, który nie był wstanie wrócić, z powodu lodowatej wody
Zmarznięty bohater w oczekiwaniu na woka słonecznego patrolu. Mimo przekonywania swojej partnerki, nie odważył się na skok do lodowatej wody i powrót o własnych rękach :-).

mój śmiałek wypłynął do połowy jeziorka

Tęsknię do wakacji, a Wy? Macie już jakieś plany wakacyjne?

pozdrowienia z wakacji 2008 :-)

1. Bardzo ciekawe miejsce ! Wyglada imponujaco, aczkolwiek ja bym tam nie pojechala :) JA rowniez tesknie do wakacji, skonczyly sie wprawdzie trzy tyg temu, ale wciaz o nich wspomiknam :)

1. To może jeszcze będzie czas na kolejne. Najgorsze sa powroty z wakacji do codzienności.
      A gdzie na tych wakacjach byłaś skoro juz tak bardzo tesknisz do kolejnych?

2. Chętnie bym się wybrała na takie wakacje, jak opisujesz...
    My jedziemy w tym roku do Chorwacji - mąż uważa, że to najbliższe miejsce, gdzie jest morze i "pewna" pogoda.

1. Chorwacja jest cudowna i pogoda zawsze jest tam słoneczna! Dobry wybór Beva

3. Zazdroszczę udanych wakacji :). Zdjęcia rewelacyjne. Co prawda mnie nigdy do Indii nie ciągnęło ale patrząc na Twoje fotki i czytając relacji z tych miejsc ma się ochotę samemu tam pojechać i wszystko zwiedzić :)
    Pozdrawiam serdecznie

1. szczerze mnie w tej chwili również nie ciągnie do Indii, w tej chwili nie wydaje mi się to bezpieczny kraj dla turystów, zważywszy na ostatnie doniesienia o licznych rozbojach, gwałtach - włos się jeży na głowie!
      kwestia czystości pozostawia wiele do życzenia - cóż to nie są standardy europejskie, do których większość z nas jest przyzwyczajona - może to też pewien rodzaj przygody ;-)
      dziękuję za odwiedziny

4. pierwsze zdjęcie- rewelacyjne!! zazdroszczę wakacji:)

1. Te wakacje sie juz odbyły i to bardzo dawno temu :-)

5. Uwaga - moje wakacje miały miejsce w 2008 roku!

6. Piękne miejsce i pokoik tez superowy mieliscie :)
    My za trzy tygodnie lecimy do Prowansji, w poszukiwaniu zapachu lawendy :)
    A i bilety na Kube juz kupione, ale to jeszcze nam sporo czasu zostalo :)

1. tej Prowansji zazdroszczę - te kolory i zapachy i pewnie zdjęcia też będziecie mieć obłędne!
      z pozdrowieniami

7. Elu, nie chce mi się wracać z tej Twojej bajki, alez piękna podróż!!! Cudowne zdjęcia i wspaniałe opisy, jestes prawdziwą Podrożniczką i zabierasz nas w te magiczne miejsca. Mam nadzieję, że wypoczęłaś, dla mnie własnie taki rodzaj wypoczynku jest najwspanialszy, a ile wspomnień!
    Cudownie było podróżować z Tobą, dziękuję!

1. Aniu, dziękuję Ci za te słowa. Cieszę się, że mi towarzyszysz w tych moich podróżach :-)!

8. Zakochałam się w zdjęciu numer 1. Cudowny widok. Ja już teoretycznie jestem po wakacjach.Niedawno wróciłam z mojej włoskiej wyprawy. Ale lato jeszcze przed nami, więc na pewno coś dodatkowego wymyślę :)
    Pozdrawiam.

1. to może Konga czas się pochwalić włoskimi wakacjami

9. Bajeczna wyprawa! Pokoik dla mnie śliczny:) Widoki zapierają dech w piersiach! Swietne wakacje!

1. dziękuję, dopiero po czasie stwierdzamy, że wakacje są udane, kiedy tęsknimy do odpoczynku i oderwania sie od codzienności, zapominając jakie czasami niespodziewane niespodzianki niosą takie podróże w nieznane ...
      dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam, El

10. Elu, piękna wyprawa, pełna atrakcji ! przede mną też jeszcze wakacje, ale pewnie nie tak atrakcyjne, ale najważniejsze dobrze wypocząć, pozdrawiam :)

1. z pewnością będą atrakcyjne smakowo :-)
      fakt najważniejsze to wypocząć i nabrać energii!
      dziękuje za odwiedziny, pozdrawiam

11. Cudownie! Coraz częściej marzą mi się albo Indie, albo Wietnam, Laos i Kambodża. Już nawet bilety przeglądam na jesień lub zimę :). Pikantne jedzenie uwielbiam!

1. to witaj w klubie - może niekoniecznie Indie, ale Daleka Azja i ta skośnooka jak najbardziej przypadła mi do gustu, pozdrawiam, Ela

12. to musiały być cudowne wakacje !!! :)

13. Witaj, ja z rewizytą;)
    Czy muszę mówić, jak szalenie Ci zazdroszczę wycieczki do Indii ? ;)
    Jak tu u Ciebie różnorodnie (p.s. zawsze chciałam nauczyć się dziergania, ale jakos nic mi z tego nie wychodzi) xD

1. to zapraszam częściej :-), tym bardziej, że o Indiach jest jeszcze sporo do opowiadania i pokazywania
      z pozdrowieniami, El

2. W końcu ktoś, z mojej niszy blogowej :D
      Oczywiście, że będę zaglądać a do siebie również zapraszam ;)

Dziękuję za pozostawienie komentarza!
Uprzejmie proszę Użytkowników Anonimowych o podpisanie się chociaż imieniem lub nickiem, chciałabym wiedzieć jak się do Was zwracać.